Min intresse för digitalt skapande började när jag fick min första dator vid 10 års ålder och installerade Photoshop. Sedan dess har jag varit fascinerad av allt som rör digital kreativitet. Vid 13 års ålder fick jag min första kamera. Under tonåren lärde jag mig att koda hemsidor, fotografera och arbeta med grafisk design.
Det var ett självklart val för mig att studera Digital medieproduktion på universitetet. Efter examen har jag haft möjligheten att arbeta inom flera områden, från marknadsföring till postproduktion (VFX) för TV-serier och långfilmer. Denna breda erfarenhet har gett mig en djup förståelse för hela den digitala skapandeprocessen.
Teknik och digitalt skapande är mina största intressen. Jag är så glad över att kunna arbeta med det. Jag sitter bänkad framför tv:n när t.ex Apple, Google eller OpenAI presenterar nya produkter och funktioner. När Adobe gör sina stora programuppdateringar varje år ängar jag dagar över att botanisera i alla nya funktioner. Min sambo är dock mindre exalterad över mitt projekt av att koppla upp och automatisera hemmet, robotdammsugare, lampor, rullgardiner, tvättmaskin m.m.
AI är både fascinerande och skrämmande. Jag följer utvecklingen noggrant via YouTube och podcasts och ser AI som en kraftfull superassistent som hjälper mig att effektivisera mitt arbete. Genom att använda olika AI-verktyg har jag kunnat öka min produktivitet och kreativitet på flera områden.
Efter att ha arbetat i 3 år i ett team med experter från hela världen fokuserat på marknadsföring via sociala medier, är jag övertygad om att digital marknadsföring är oumbärlig för företag idag. Jag har specialiserat mig på videocontent och har även vidareutbildat mig inom strategi, copywriting och Meta-annonsering. Några av mina mest framgångsrika projekt inkluderar kampanjer som har nått ut till hundratusentals användare och skapat stort engagemang.
Jag tror på att dagens digitala valuta är uppmärksamhet. För att lyckas behöver man skapa innehåll som engagerar och berör. Släppa det gamla traditionella tänket om sälj. En stark digital närvaro kan göra underverk för ett företag, men det kan också skada om det inte görs rätt. Min ambition är att kunna hjälpa företag att navigera den komplexa digitala världen och skapa innehåll som inte bara syns, utan också visar upp företaget på ett engagerande sätt som skapar både nyfikenhet och förtroende.
Jag har Meta-certifiering. Vad betyder det? Det är en kurs som Meta tillsammans med Coursera tagit fram för att ge en djupgående förståelse för marknadsföring på sociala medier.
Denna certifiering omfattade ämnen som strategisk marknadsföring, annonsering och användning av Meta-plattformen för att öka synligheten. Sammanlagt är de 6 kurser med över 100 timmar studiematerial som avslutas med ett stort prov.